تاريخ : پنجشنبه 14 مهر 1401 | 13:19 | نویسنده : هوشنگ ابتهاج

انواع زعفران سرگل و مصارف آن
زعفران نیز همانند دیگر محصولات کشاورزی دارای انواع مختلفی همچون، زعفران سوپر نگین، زعفران نگین، زعفران سرگل، زعفران پوشال، ریشه زعفران میباشد. در این مقاله به طور اختصاصی به معرفی زعفران سرگل و انواع آن میپردازیم.

 زعفران سرگل چیست؟
زعفران سرگل یه قسمتی از تار زعفران که به رنگ قرمز است و در انتهای شاخه های زعفران است گفته میشود، علت نامگذاری آن با این نام به دلیل جدا کردن قسمت بالای تار از زعفران است. میزان رنگ دهی زعفران سرگل بسته به کیفیتی که دارد ممکن است متغییر باشد. بهترین و بیشترین میزان رنگ ردهی زعفران مربوط به زعفران سرگل 270 است. 
نکته: مقدار و میزان مصرف زعفران سرگل بیش از سایر زعفران ها میباشد. 

اسامی دیگر زعفران سرگل در بازار 

زعفران سرگل با نام های زعفران ممتاز، زعفران ممتاز قائنات مشهد، زعفران ممتاز قائنات، زعفران سر قلم، زعفران سر ریشه نیز شناخته میشود. 

علت نامگذاری زعفران سرگل به زعفران ممتاز چیست؟
به دلیل کیفیت این نوع زعفران در حد ممتاز به این نام نامیده میشود، برای تهیه زعفران سرگل تا آنجایی که امکان دارد بخش سفید ریشه زعفران جدا شده و تنها بخش های قرمز باقی می ماند، به همین دلیل به کیفیت نهایی زعفران هم از نظر ظاهر و هم میزان رنگ دهی به صورت چشمگیری تاثیر می گذارد. 
به دلیل کیفیت بسیار بالای زعفران ممتاز نسبت به دیگر زعفران ها طرف دار بیشتری دارد. انواع تقلبی زعفران سرگل بالاست آن هم به دلیل زیاد و دسترس بودن و قیمت مناسب آن در مقایسه با سایر زعفران ها میباشد. 
جهت تشخیص تقلبی یا اصلی بودن زعفران ممتاز راههای بسیاری وجود دارد، بهترین راه جهت اطمنیان از خرید زعفران با کیفیت و اصل خرید زعفران از برندهای معتبر و فروشگاه های قابل اطمینان است. نکته بسیار مهم در زمان خرید زعفران سرگل این است که رنگ کلاله میبایست قرمز تیره باشد. 

 مراحل تولید زعفران سرگل
این نوع زعفران از طریق پاک کردن و الک کردن زعفران دختر پیچ و پوشال تولید می شود، در این نوع زعفران تنها کلاله زعفران موجود است. در طی فرآیندی که زعفران دختر پیچ و پوشال به زعفران سرگل تبدیل می شود ممکن است کلاله های زعفران شکسته شوند. 
بر همین اساس محصول دیگری با نام زعفران شکسته یا نرمه ایجاد میشود، که بسته به نسبت زعفران نرمه و شکسته در انواع مختلف درجه یک یا پایین تری دسته بندی میشود. 

ویژگی های زعفران سرگل
از مهمترین ویژگی ها و خصوصیات زعفران سرگل می توان به:
-    کلاله ها و تارهای زعفران فاقد اندکی سفیدی بوده و به طور کلی قرمز رنگ هستند. 
-    دارای رنگ و لعاب خوش رنگ و از نظر ظاهری زیبا و یکنواخت هستند.
-    مهمترین ویژگی زعفران شکسته کلاله های کاملاً جدا شده است. 
-    رشته های زعفران سرگل دارای تارهای ضخیمی هستند. 

 کاربرد و مصارف زعفران سرگل
به دلیل قدرت رنگ دهی عالی و قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن زعفران ممتاز یا سرگل جهت مصارف خانگی جهت تهیه غذا، شیرینی و... و حتی برای مصارف رستوران ها و آشپزخانه ها قابل استفاده است. 

وجه تمایز زعفران سرگل و پوشال
وجه تمایز این دو نوع زعفران درصد و میزان خامه و کلاله آن است، همچنین میزان رنگی دهی آنها متفاوت است. 

خرید زعفران سرگل باکیفیت
بهترین و مطمئن ترین روش جهت خرید زعفران سرگل درجه یک، مراجعه به فروشگاه ها و مراکز معتبر فروش زعفران و خرید برندهای معتبر زعفران از این فروشگاه هاست، فروشگاه اینترنتی زعفران مرینوس ارائه دهنده بهترین و باکیفیت ترین زعفران های درجه یک به شما این اطمینان را میدهد که با خرید از این فروشگاه باکیفیت ترین نوع زعفران موجود در بازار را با قیمت مناسب خریداری نموده اید. 

قیمت زعفران سرگل و فاکتورهای موثر 
به طور کلی برای قیمت گذاری انواع زعفران درصد شکسته، نرمه، بزرگ و کوچک بودن کلاله زعفران موثر است. زعفران های که درصد نرمه کمتر و دارای کلاله های درشت تری هستند دارای قیمت بالاتری می باشند و برهمین اساس زعفران های که مقدار شکسته و نرمه آن بیشتر بوده و دارای کلاله های ریز و کوچک هستند به همان نسبت دارای قیمت پایین تری خواهند بود. 
 زعفران سرگل یا زعفران ممتاز همان گونه که از نامش مشخص است جزء بهترین و باکیفیت ترین نوع زعفران ها در بازار زعفران است که دارای درصد خلوص بالایست. بر همین اساس قیمت زعفران سرگل در مقایسه با زعفران های سفید، پوشال و زعفران دسته دارای قیمت بیشتری میباشد، ولی در مقایسه با قیمت زعفران نگین دارای قیمت پایین تری میباشد. قیمت زعفران به دلایل مختلفی دارای نوسانات زیادی میباشد به همین دارای قیمت ثابتی نمی باشد، جهت مشاهده قیمت روز زعفران به صفحه قیمت زعفران در فروشگاه مرینوس مراجعه نمائید. 

 

https://merinoussaffron.com/



برچسب ها :

تاريخ : پنجشنبه 14 مهر 1401 | 13:17 | نویسنده : هوشنگ ابتهاج

زعفران 0.5 گرمی آویز پاکت گلاسه

مصرف زعفران در پیشگری و رهایی از افسردگی بسیار موثر است. در طب سنتی از زعفرون به عنوان یک شادی بخش یاد می‌شود. زعفران 0.5 گرمي سرگل مرینوس دارای کیفیت عالی و در بسته بندي های مقرون بصرفه تولیده شده و برای خریداران و مصرف کنندگانی که تمایل به خرید محصولی با کیفیت و با قیمت مناسب میباشند انتخاب ایده الی خواهد بود. نوع بسته بندی این محصول به گونه ایی است که کاملاً در برابر هر نوع آلودگي، گرد و غبار و نفوذ آب مقاوم میباشد. 

ویژگی های زعفران آویز پاکت گلاسه 

بسته بندی اين محصول از جنس لمينيت نايلون ترس، همراه با يک پنجره نمايش جهت مشاهده زعفران و اطمینان از کیفیت محصول داخلی آن تعبیه شده است. این محصول شامل 12 عدد بسته 0.5 گرمی زعفران با کیفیت است. 



برچسب ها :

تاريخ : پنجشنبه 14 مهر 1401 | 13:16 | نویسنده : هوشنگ ابتهاج

مهترین خواص زعفران:

1-    درمان افسردگي و نشاط آور
2-    تصفيه کبد و خون سازي
3-    پاکسازي کليه و مثانه
4-    باز سازی سلول هاي آسيب ديده چشم
5-    کارکرد صحیح سلول هاي بينايي
6-    جلوگيري ایجاد رسوب پلاکت در مغر
7-    جلوگيري از گرفتگي عروق 
8-    تنظيم فشار خون
9-    جلوگيري از سرطان پوست
10-    جلوگيري از افزايش کلسترول خون 

ویژگی های زعفران اصل

زعفران اصل را به سه طریق می توان شناسایی کرد:
1-    زعفران اصل دارای مزه تلخ به دلیل پيکرو کروسين و دارای مطبوع است. تندی بوی زعفران اصل به دلیل ماده سافرانال است، زعفران های تقلبي به دلیل استفاده از شکر و نمک دارای مزه شور و شیرین است. 
2-    یکی دیگر از ویژگی های زعفران اصل این است که اگر بين کاغذ کاهي گذاشته و فشار دهيم نبايد لکه چربي ایجاد شود. 
3-    زعفران اصل بر روی شعله گاز دارای شعله نارنجی يا بنفش است ولی زعفران تقلبي دارای شعله زرد رنگ است. 
نکته: عيار قابل قبول زعفران (کروسين) در استانداردهاي ملي و بين المللي حداقل 220 بوده که در زعفران مرینوس بالاترین حد خود را دارد. 



برچسب ها :

تاريخ : پنجشنبه 14 مهر 1401 | 13:15 | نویسنده : هوشنگ ابتهاج

زعفران 0.2 گرم قوطی

زعفران با کاهش جذب چربی و بهبود هضم غذا و کاهش میزان کالری قابل جذب از غذا باعث سوزاندن گلوکز و چربی موردنیاز برای تامین انرژی بدن می‌شود. زعفران 0.2 گرم قوطی مرینوس دارای کیفیت عالی و در بسته بندی قوطی کوچک تولید شده و برای خریداران و مصرف کنندگانی که تمایل به خرید محصولی با کیفیت و با قیمت مناسب هستند انتخاب مناسبی است. ظروف قوطی به صورت شفافیت، طرح های جذاب و حجم های کوچک تولید میشوند.

ویژگی زعفران بسته بندی قوطی

بسته بندی اين محصول به صورت شفاف، وزن پایین و برای بسته بندی های نیم گرم و کمتر از نیم گرم و کاربردهای صادراتی کاربرد دارد..

خواص زعفران

زعفران در زمره ادویجاتی است که در هر نوع غذا و شیرینیجات، انواع دسر و ... میتوان استفاده نمود. استفاده از آن به حد مجاز هیچ مشکلی را برای مصرف کننده نداشته و خواص مفید زیادی برای سلامتی خواهد داشت. مقدار مجاز قابل استفاده هر شخص به صورت ماهانه بین 1 الی 4 گرم زعفران خشک است. بهتر است رشته های زعفران آسیاب نموده و دم کرده آنرا مصرف نمائید.   



برچسب ها :

تاريخ : پنجشنبه 14 مهر 1401 | 12:49 | نویسنده : هوشنگ ابتهاج

بسته بندی پلی کریستال زعفران

روش های متنوعی برای بسته بندی زعفران وجود دارد، که سبب تمایز در بین خریداران شده است. نوع بسته بندی تاثیر مهمی بر شناسایی نوع زعفران به خریداران دارد، انتخاب نوع بسته بندی سبب افزایش ترقیب مشتریان جهت خرید و تاثیرگذاری مثبت بر روی آنها دارد. در این مطلب به معرفی بسته بندی شیشه یا پلی کریستال زعفران و ویژگی های آن می پردازیم.

بسته بندی زعفران

زعفران یا طلای سرخ به عنوان گرانترین چاشنی جهان از گل زعفران که دارای گلبرگ های بنفش رنگی است به دست میاید، زعفران در کنار کاربردهای های خوراکی دارای خواص درمانی و دارویی نیز میباشد. محل کشت و تولید آن در ایران بیشتر در استان های فارس و خراسان است.

ظروف پلی کریستال

به دلیل تنوع بالای کیفیت زعفران ایران و بسته بندی های متنوع آن به عنوان یک کالای صادراتی ارزشمند در تمام دنیا شناخته شده اشت.

زعفران دارای 5 نوع دسته بندی

  • ظروف پلی کریستال (شیشه ای)
  • ظروف فلزی (خاتم)
  • ظروف چوبی
  • بسته بندی کاغذی
  • بسته بندی پاکتی

هر کدام از این نوع بسته بندی ها دارای خصوصیات خاص خود میباشند. که به طور کلی شامل:

  • حفاظت از زعفران و راحتی در جابجایی
  • فروش زعفران در بسته بندی های با وزن های متنوع
  • معرفی برند زعفران و از دست ندادن کیفیت
  • قیمت های گوناگون زعفران و در نهایت انتخاب متنوع
  • ارائه زعفران در بسته بندی های متنوع هم در بازارهای داخلی و خارجی
  • طراحی های زیبا و شکیل و بسته بندی زعفران در فضای کوچک
  • امکان درج اطلاعات کافی در مورد زعفران بر روی بسته بندی

 

معرفی بسته بندی پلی کریستال زعفران

یکی از انواع بسته بندی های زعفران است که در بین خریداران محبوبیت بیشتری دارد و آن هم دارند به دلیل استحکام و مقاومت بالا در برابر ضربه، شفاف بودن جهت مشاهده محتوای داخل شیشه، وزن کم و راحتی حمل و نقل آن است. در واقع ظروف پلیمیری هستند که از نوعی پلیمر با نام استایرین، در اشکال و حجم های متنوعی تولید میشود.

بجزء موارد بالا، با در نظر گرفتن کیفیت آن به عنوان بهترین و با صرفه ترین نوع بسته بندی در بین انوع ظروف بسته بندی می باشد. بسته بندی پلی کریستال در سایزها و حجم های متنوعی موجود است و این امر برای بسته بندی های صادراتی راحتی و سرعت بالای امکان حمل و نقل زعفران را مهیا نموده است. قدرت تاثیر این نوع بسته بندی و قوطی های امروزی با طراح های جذاب سبب افزایش فروش زعفران هم در بازارهای داخلی و خارجی گردیده است.

به طور کلی این نوع بسته بندی زعفران بسیار مناسب و کاربردی است و تنها دارای قیمت بالاتری در مقایسه با سایر بسته بندی ها میباشد.

بسته بندی شیشه ای زعفران

در بعضی موارد برای بسته بندی زعفران ظروف شیشه ای استفاده میشود، از معایب این نوع بسته بندی های می توان به شکنندگی و داشتن وزن بالا اشاره نمود.

مقایسه بسته بندی پلی با بسته بندی شیشه ای

بسته بندی های پلی کریستال در واقع بجای بسته بندی های شیشه ای استفاده میشود، در این نوع بسته بندی های ضعف های بسته بندی شیشه ایی یعنی شکنندگی و وزن بالا برطرف شده ولی در عین حال زیبایی ظروف شیشه ای را دارد. در ادامخ به مزیت بسته پلی کریستال زعفران در مقایسه بسته بندی شیشه ای می پردازیم:

 

  • وزن کمتر
  • ارزان قیمت تر
  • راحتی در چاپ
  • شکنندگی کمتر
  • راحتی در فرآیند جابجایی
  • امکان  بسته بندی راحت تر

 

سخن پایانی

تمامی بسته بندی های موجود برای زعفران جهت حفظ کیفیت و خواص آن در دراز مدت در برابر هوا و رطوبت میباشد، تا محصول تهیه شده بدون از دست دادن خواص و کیفیت خود به دست مصرف کننده نهایی رسیده و در زمان مصرف نیز همچنان از خواص و ویژگی های آن کاسته نگردد.

 

 

 

https://merinoussaffron.com/

 



برچسب ها :


.::.